M5 Competition
Jeśli dla kogoś stado 600 koni mechanicznych, jakie są ukryte pod maską nowej generacji BMW M5, to zbyt mała dawka emocji, powinien pomyśleć o tej odmianie topowej wersji bawarskiej limuzyny. BMW M5 Competition ma jeszcze bardziej zaakcentować sportowy charakter tego modelu.
Pod maską BMW M5 w wariancie Competition znajdziemy tą samą jednostkę V8 M TwinPowet Turbo o pojemności 4,4 litra, która jednak generuje 625 KM (dostępne przy 6000 obr/min), czyli o 25 koni mechanicznych więcej niż w standardowej odmianie m5. Bez zmian pozostał natomiast maksymalny moment obrotowy, który wynosi 750 Nm i jest osiągany już od 1800 do 5800 obr/min.
Większa dawka mocy przekłada się na nieco lepsze osiągi. Pierwszą setkę BMW M5 Competition jest w stanie osiągnąć w 3,3 s, czyli o 0,1 s szybciej niż M5. Z kolei do prędkości 200 km/h auto rozpędzi się w 10,8 s, co jest wynikiem o 0,3 s lepszym niż standardowa odmiana M5.
M5 Competition otrzyma w standardzie układ wydechowy M Sport z dwoma, lakierowanymi na czarno, końcówkami układu. Nieco bardziej dostojny ma być również dźwięk wydawany przez ten wariant silnikowy „M-piątki”.
Za przeniesienie napędu w M5 Competition odpowiada ośmiobiegowa, automatyczna przekładnia M Steptronic, która posiada również tryb manualnej zmiany przełożeń. Nie zabraknie także, oferowanego po raz pierwszy w tej generacji modelu M5 napędu na wszystkie koła M xDrive. Dla zapewnienia odpowiednich właściwości jezdnych zodyfikowano nieznacznie także zawieszenie modelu. Auto w standardzie będzie oferowane z 20-calowymi felgami i kołami o rozmiarze 275/35 R20 z przodu i 285/35 R20 z tyłu.
Przebieg auta widocznego na zdjęciach to 4000km.